اخبار خارجی, تکنولوژی, کنسول

پلی استیشن پورتال PS 5 رونمایی شد!

پلی استیشن پورتال PS 5 رو نمایی شد!

پلی استیشن پورتال

 

سونی دستگاه استریم پلی استیشن پورتال را معرفی کرد. کنسول دستی PS Portal امکان تجربه بازی‌های پلی استیشن 5 با کیفیت 1080p را فراهم می‌کند.

سونی رسماً اعلام کرد که PlayStation Portal، اولین دستگاه استریم بازی این شرکت برای پلی استیشن 5 که در گزارش‌های قبلی با نام Project Q معرفی می‌شد، اواخر سال جاری میلادی با قیمت 199.99 دلار عرضه خواهد شد.

 

Untitled PSP 2 - پلی استیشن پورتال PS 5 رونمایی شد!

 

به‌جز سری کنسول‌های خانگی شرکت سونی، کنسول‌های دستی یا قابل حمل آن هم همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. در حالی که طرفداران انتظار یک کنسول دستی جدید از سونی را می‌کشیدند، این شرکت ژاپنی چند ماه قبل از یک وسیله جانبی جدید برای پلی استیشن ۵ با نام پراجکت Q رونمایی کرد؛ این محصول هرچند همان کنسول دستی مرسومی که انتظار می‌رود نیست، تجربه‌ای مشابه را برای علاقه‌مندان به این نوع کنسول‌ها به دنبال می‌آورد. حالا سونی نسخه نهایی آن را رسماً با نام «پلی استیشن پورتال» (PlayStation Portal) معرفی کرده است.

براساس پست منتشرشده در وبلاگ پلی استیشن، این دستگاه ویژگی‌های کلیدی کنترلر دوال‌سنس (DualSense) مانند محرک‌های تطبیقی و بازخورد لمسی را همراه با جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک نمایشگر 8 اینچی LCD با وضوح 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه به کاربران ارائه خواهد کرد. به بیان ساده، با این دستگاه که از طریق Wi-Fi به کنسول متصل می‌شود، می‌توانید بدون نیاز به تلویزیون، بازی‌های پلی استیشن 5 خود را اجرا کنید و حتی از کنترلر DualSense نیز پشتیبانی می‌کند.

البته یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های PlayStation Portal، عدم پشتیبانی از بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن (PSVR 2) و همچنین عناوین موجود در سرویس ابری پلی استیشن پلاس پریمیوم است.

 

Untitled PSP 3 - پلی استیشن پورتال PS 5 رونمایی شد!

 

این دستگاه استریم جدید سونی برای برقراری اتصال فقط با وای‌فای و پلی استیشن لینک، استاندارد اختصاصی سونی سازگار است و از بلوتوث پشتیبانی به عمل نمی‌آورد؛ موضوعی که احتمالاً برای عده بسیاری جای تعجب داشته باشد.

پلی استیشن پورتال در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد. سونی وعده داده است که در آینده نزدیک تاریخ عرضه دقیق و جزئیات بیشتری درباره آن به اشتراک بگذارد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به این محصول جدید کمپانی سونی چیست؟

 

شما میتوانید بروز ترین اخبار تکنولوژی را در قسمت اخبار سایت تسکو مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید